Tuesday 29 January 2013

29012013 :(



Hi and Assalamualikum guys. Gambar yang kat atas tu muka ala ala duckface. Nak tau kenapa bibir aku jadi macam tu? Silakan baca :) Today aku pergi hantar abang kat Sekolah Menengah Sains Muar, Johor. Dia apply sekolah dekat Bandar Penawar and tetiba dapat kat Muar. Hmm hmm hmm time aku dapat tahu 'goodnews' tu aku sedih sebab forsure aku akan rindu dia gila gila babeng. Pagi tu mama kejut awal pukul 4.30am. I repeat 4.30 pagi. Act kitorang ponteng sekolah semata mata nak hantar abang kesayangan tercinta aku tu u.u Then dah siap aku pun tolong angkat baju dia yang macam dah satu almari dia bawa , luggage dia lagi , baldi lagi and etc etc. Masa tu aku feeling feeling la sikit kan. Yela, he's the one brother  that I have in this world. Then on the way pegi sana , kitorang cari jalan and after a few hours kitorang jumpa sekolah abang. I was like "wow, besar gila sekolah dia!" before masuk kitorang pergi breakfast dulu kat kedai Mee Udang Muor. Makan roti canai je pung. We had so much fun kat kedai tu, more laugh. Tu la the last time kitorang gelak, makan, duduk sama sama.



After makan, kitorang pun pergi masuk sekolah abang yang besar gedabak tu. Kalah sekolah tercinta aku TT Mama pun pergi la daftar. Sambil sambil tu aku pun cuci la mata. Ramai weh orang hengseng kat situ! Dah siap semua, kitorang pergi ke dorm dia. That was the first time aku masuk asrama. Diorang hias bilik tu, lawa and sampai terasa nak masuk asrama pulak. Mustahil aku masuk asrama, tak sampai esok aku dah suruh amik balik. Hahaha XD Pukul 11pagi pulak ada taklimat kat dewan. Dewan diorang ada aircond. Wuuuu tula antara sebab sebab aku tertidur dalam dewan tu LOL. Ya Allah punya la lama dia punya taklimat. Sakit weh muntut aku duduk atas kerusi tu lama lama TT rasa  macam nak bangun then jerit then blah. Uishh, bengang gila weh -______-



About 3pm macam tu kitorang nak gerak balik KL dah sebab takut jam. Sebelum tu kitorang ada pergi jalan dengan pak long. Malas nak ccerita act. Anggap macam benda tu tak berlaku jela ye? Continue yang tadi, lepas dah tu abang pergi dekat kereta sebab kitorang dah nak balik dah kan. Aku terpaksa tahan airmata aku ni. Aku tak nak sedih depan abang aku. Perasaan aku time tu bercampur baur sedih ada, happy ada, macam macam ada. Aku akan rindu dia, sekarang dia balik ONCE A MONTH. Nanti takda la aku nak gaduh lagi pasal channel tv lagi dengan dia, takdelah aku nak smackdown dia lagi, takdala nak pergi sekolah dia setiap hari jumaat lagi, takdala nak berdebat dengan dia lagi, everything changed now. Aku akan jumpa dia bulan febuari pulak nanti. Siapa yang pernah alami ni mesti sedih sangat kan? Now I know what they feel. Abang aku nak pesan kat kau ni ..

"Abang, aku nak cakap ni.. Kau kat sana belajar elok elok tau. Jangan jadi nakal and jangan jadi budak liar kat sana. Ingat kitorang yang ada kat Kl ni. Kitorang selalu support kau walau macam manapun. Kami semua sayang kau and berharap yang kau akan berjaya sampai menara gading nanti. Kan kau dah cakap kat aku yang kau nak bukak "Klinik Adik Beradik" kau tu. Walaupun kau tengok aku ni macam nak tak nak je, tapi kau tak pernah tahu yang aku sayang kau sama macam aku sayang diri aku. Mama nak salah seorang dari kita ikut jejak langkah abah jadi engineer. Try your best bang, kalau kau nak harapkan aku........ Tau tau jelah aku ni mcam mana kan? Balik cepat tau! aku rindu kau dah ni. I hope you will be fine there. LOVE YOUxx"

Khas untuk kau daripada adik kau yang kiut miut ni ;)

No comments:

Post a Comment